lørdag den 7. juli 2012

Citron tærte med Marengs



Denne opskrift skulle stå sin prøve til dagens tøsemiddag - og jeg tror den bestod.....

175 gr fuldkornsdigestive kiks
25 gr kokosmel
100 gr smeltet smør

1 ds. kondenseret mælk
Saft fra 1 øko citron
skal fra 1 øko citron
2 æggeblommer

3/4 æggehvider
100 gr. sukker

Kiksene knuses/blendes og blandes med kokosmel og smeltet smør. Dejen presses ud i et smurt tærtefad.. (ønsker mig så meget et med løs bund... det må jeg huske til jul:-))

mælk piskes m æggeblommer, citronsaft og skal, hvorefter det hældes over tærtebunden. det hele bages i 15-20 minutter ved 180 grader.

Æggehvider og sukker piskes helt stift.

Tærten tages ud af ovnen og marengs sættes med sprøjte pose eller en ske.

det hele bages videre i ca. 15 min til tærten er gylden...... mums

OBS min testtærte fik lige 3 minutter for lidt så marengsne blev lidt klistrede, smagte super men gi den lige lidt ekstra uden den bliver sort:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar