onsdag den 19. februar 2014

Blomkåls Maki sushi ruller


Ja der er gået lidt Palæo i den herhjemme, og hold da op det giver mange nye mad muligheder og kombinationer! Synes absolut ikke Palæo kun er fravalg, der er også rigtig mange tilvalg…. Og ikke mindst et fantastisk vægttab som sidegevinstJ

Nå men craving for sushi medførte en søgning på nettet og fandt adskillige gode forslag, jeg har plukket lidt hist og pist er landet på flg. Opskrift der giver ca. 3 ruller.

-½ blomkål, kørt igennem food processoren på det grove rivejern-div. sushi ingredienser som du kan lide…jeg valgte ud fra hvad der lige lå i grøntsagsskuffen,  dvs. avokado, gulerod, forårsløg og agurk samt en lækker chilli mayo og sesamfrø.-Rejer/laks/tun-Olie og hvidvinseddike i forholdet 3:1- Soya, wasabi og syltet ingefær (er ikke Palæo men et must i min verden)- tangplader
Blomkålsrisene koges i 1-1 ½ minut og hældes straks op i en si og drypper godt af, pres gerne al væden ud af dem. Mens de stadig er lune, blandes de godt med ”marinaden” ikke for meget, de skal jo ikke blive våde igenJ

Når ”risene” er kølet af laves Maki rullerne på normal vis.
Det smager super godt, jeg er ret sikker på at det kun er fordi jeg vidste det var blomkål at jeg kunne smage det var anderledes.

Og ikke mindst, så mættede det virkelig godt!

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar